Klub českých turistů patřil vedle Sokola, ochotnických spolků a živnostenských společenstev před vznikem samostaného Československa k nejagilnějším národním korporacím. Na počátku 20. století se počet odborů Klubu českých turistů blížil padesátce, včetně roku 1903 založeného železnobrodského. V roce 1908 navázal nový semilský okresní hejtman Antonín Böhm kontakt s Emilem Kalfusem, členem železnobrodského odboru Klubu českých turistů. Právě Kalfus přivedl hejtmana na myšlenku zpřístupnit území mezi Bítouchovem a Podspálovem pomocí turistické stezky. Organizační zázemí získal nápad vznikem KČT v Semilech v únoru 1909, jehož prvním předsedou se stal Antonín Böhm. Vypracováním projektu byl pověřen cestmistr železnobrodského okresu Kousal, restauratér J. Středa inicioval pojmenování stezky po semilském rodáku a českém politickém vůdci JUDr. Fr. L. Riegrovi (1818–1903). Stavbu stezky financovaly především firmy J. Liebieg a F. Schmitt, ale i poslanci, okresní zastupitelstva, městské rady nebo okrašlovací spolky.
Riegrova turisticka stezka byla za hojné účasti české veřejnosti 10. října 1909. Již během první sezóny provozu si ji přišlo prohlédnout na 80 000 lidí. Stezku si v dalších letech prošla řada významných osobností, mj. i president T. G. Masaryk v roce 1922.
petr sion u zastavení Výstavba Riegrovy stezky
Malá vodní elektrárna Spálov byla postavena v rozmezí let 1921 - 1926 ve stylu art deco.
15.04.2017